Ако искате да сте от онези баби, които вдяват игла без очила, ето няколко съвета за здрави очи.

8 съвета за здрави очи
8 съвета за здрави очи

Наистина възрастта води до влошаване на зрението, но това не означава, че не трябва да полагате грижи за него. И точно тези грижи са причината много възрастни да виждат по-добре от далеч по-млади от тях хора.

Предлагаме ви няколко полезни съвета, с които надали ще успеете да обърнете процеса на влошаване на зрението си, но със сигурност ще го забавите.

Редовни очни прегледи. Те ще ви помогнат да вземете навременни мерки, ако е започнало влошаване на зрението, така че да забавите процеса. Обикновено първите признаци на проблеми със зрението са не само затруднено фокусиране, но и хронично главоболие в областта на слепоочията. При първи такива симптоми, е добре веднага да посетите очния си лекар.

Консумирайте храни за добро зрение – моркови, магданоз, грейпфрут, кайсии, шипки, боровинки, тиква, глог, цвекло, риба и др.

Тренирайте очите си. Продължителното взиране в една точка, например работата с компютър, води до по-бързото атрофиране на очните мускули, а оттам и до затруднено фокусиране. Ето защо на всеки 30 мин. правете гимнастика на очите като редувате гледане в далечина и гледане в близост, като с промяната на фокуса всъщност правите идеална гимнастика за очните мускули.

Мигайте. Колкото и странно да звучи, хората забравят да мигат, особено, ако работят на компютър или друга професия, свързана с висока концентрация на зрението в една точка, което води до изсушаване на окото, а оттам до влошаване на зрението.

Синдром на компютърното зрение >>>

8 съвета за здрави очиКолкото по-малко изкуствено осветление, толкова по-добре. Ако работите по цял ден на място с изкуствено осветление, то със сигурност това ще се отрази негативно на зрението ви. Старайте се да се възползвате максимално от естествената светлина, а когато се налага, нека изкуственото осветление бъде достатъчно силно, тъй като слабата светлина води до напрягане на очите.

Не бързайте със смяната на диоптера, ако се е покачил съвсем малко. Някои офталмолози дори смятат за полезно носенето на очила с малко по-малък диоптер от необходимия, като така подлагате очите си на ежедневна гимнастика, с което намаляте вероятността от атрофия на очните мускули.

Тренирайте тялото си, за да тренирате очите си. Леките физически упражнения подобряват кръвообръщението, насищат организма с кислород и действат тонизиращо, което се отразява положително и на зрението. Негативни последствия за мускулатурата на очите биха имали тежки физически натоварвания, вдигане на тежки предмети, например.

Слънчевите очила са колкото полезни, толкова и вредни. Изборът на качествени очила с добра UV защита е особено важен. По-добре не носете очила, отколкото такива, които имат само затъмнение стъкла без да предпазват очите ви. При носенето на такива очила зениците остават широко отворени, а през тях преминават вредните слънчеви лъчи, докато когато сте без очила зениците се свиват, пропускайки по-малко светлина, като естествена защита на очите.

С по-голям риск от развиване на очни заболявания са и хората с наднормено тегло, тези, страдащи от диабет, пушачите.